2013. november 3., vasárnap

Cookie

Gyerkőcök kedvenc amerikai sütije, a Cookie, vagy Csokis keksz.
Fiacskám most hozott Amerikából belevaló csoki gömböcskéket.
Kerestem hozzá receptet és megsütöttem, összevetve a csomagoláson lévő leírással, nem sokban tér el.
Ez a recept nagyon jól bevált, isteni finom, és mint általában az amerikai sütik, rém egyszerű, hamar készen van. (pl. brownie is)
Nem hülyék az amerikai nők, nem töltik a fél napjukat a konyhában.. :-))

Cookie recept

- 22 dkg puha vaj
- 20 dkg cukor
- 2 tojás
- 1 vanília cukor
- 47 dkg liszt
- 1 tk sütőpor
- 1 tk szódabikarbóna
- 1 tk só
- 40 dkg csoki
- ízlés szerint darabolt dió vagy mogyoró

A vajat a cukorral alaposan kikeverem, beleütöm egyesével a tojásokat. A száraz hozzávalókat is összekutyulom és hozzáöntöm a vajas masszához. - A teáskanálnyi són, azért elcsodálkoztam, de ettől kapja azt a finom ízt, tehát bele lehet nyugodtan tenni. - Végén belekevertem a diót és csokoládét.
Kanállal szedtem gombócokat, amit egy kicsit gömbölyítettem, a végén ellapítottam, és vajazott tepsibe rakosgattam.
180  C fokos sütőben 10-12 percet kell sütni.
Ennyi az egész és egy fönséges csokis keksz lesz a végeredmény.

Most már értem, miért is imádták ezt Amerikában annyira a gyerekeim! :-))
Ahogy mondták, ott állandóan sütötték, ünnepnapokon különösen.
Szerintem beleillik a karácsonyi aprósütemények világába is, feltétlenül fogom készíteni.
A csoki golyó, szerintem bármilyen feldarabolt csokival helyettesíthető.
 A juharszirupot is ajándékba kaptam, most nem használtam.
Nem értem miért nem árulnak itt ilyen formátumú csokit..?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése