2013. május 1., szerda

Ringlispil nélkül

Május elseje.

Mennyi minden kapcsolódik nekünk ehhez a naphoz, a diákkorom  nem szeretem felvonulásai, vidámpark, ringlispil, vattacukor, állatkert, kirándulások.
Már nagyon régóta itthon vagyunk ezen a napon, sajnos férjuram nem szeret kirándulgatni. 
Ma  kivételesen teljes volt a létszám.
A nagyfiam a múltkorában résztvett a Gerecse 50 túrán, és nagy köteg medvehagymát hozott. Már annyit olvastam róla, hogy igazán szerettem volna megkóstolni.

Ebből készítettem  ma medvehagyma-krémlevest

Hozzávalók:
- nagy csokor medvehagyma
- 2 közepes burgonya
- 2 gerezd fokhagyma
- 1 fej vöröshagyma (kihagytam, így is intenzív hagyma íze volt)
- 1,5 l víz
- 500 ml tejszín ( én ezt nagy pohár tejföllel helyettesítettem)
- só, bors, koriander

A felkockázott burgonyát és felszeletelt medvehagymát feltettem a vízben főni. /Egy pár felszeletelt medvehagymát félretettem./ Mikor a krumpli megpuhult, kézi botmixerrel turmixoltam, közben behabartam tejföllel, beleszeleteltem a fokhagymát és fűszereztem. A végén még egy kicsit turmixoltam a nyers félretett levelekkel együtt.
Sajtos pirítóssal tálaltam.

Fönséges lett, azt hiszem a hagymalevesek között eddig ez vezeti a pálmát nálam. Nem véletlen zengenek ódákat róla, állítólag nagyon egészséges is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése