2013. május 9., csütörtök

Íz és illat

Eper és lila akác ......

Most vettem először epret a piacon, még nem az igazi az íze, de már annyira vágytam rá.
Egy kis könnyű epres joghurttorta is készült a múlt hétvégén.

Egy egyszerű kakaós piskótát sütöttem, azt kétfelé vágtam, és majd felhasználom a másik felét, lehet most a hétvégén. Folpackban csomagolva eláll egy pár napig.

Hozzávalók:
- 600 g natur joghurt
- 150 g cukor
- 25 g zselatin
- vanília kivonat (nekem nem volt, így csak vaníliás cukor került bele)

Ezeket összekeverjük, felforrósítjuk, majd langyosra hűtjük.

- 350 ml tejszín, amiből kemény habot verünk. Összekeverjük a joghurtos keverékkel.
- 500 g eper, egy részét feldarabolom és belekeverem a krémbe.

A tortát tálra helyezem és visszaállítom a tortakarimát, szélét kirakom félbevágott eperrel, majd a joghurtos keveréket beleöntöm. Hűtőbe teszem, 3-4 órát hűteni kell. A tetejét eperrel díszítem, lehet még mellé adni tejszínhabot is, de anélkül is finom.

Teraszon ettük, mellettünk illatozott a lila akác.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése