2013. január 30., szerda

Sajtos roló

Nagy örömöm volt, mikor egy éve kiderült, hogy a fiam is él-hal a sajtos rolóért.
Nekem is mindig nagy kedvencem volt, sosem tudtam belőle eleget enni-venni.
Így a felfedezés hatására, hogy már nem csak egyedül rajongok érte, vettem a fáradságot, kerestem hozzá receptet és kipróbáltam.
Mondhatom jól sikerült, így bekerült a család "gyakrabban sütjük" recepttárába.
Egyszerűen készen kapható fagyasztott leveles tésztából csinálom.
Egy doboz 250 g, 6 db kis lap van benne. Egy lapból 2 roló készül. A megvajazott sütőformára tekerem, megkenem egy kis tojásfehérjével és mehet a sütőbe.
A krém 2 doboz leveles tésztához való. Van amikor csak egy adagot sütök. A krém maradék részét lefagyasztom és később felhasználom, akkor már csak a rolót kell kisütni. :-))
Sajtos krém:
2 dl tej
4 evőkanál liszt
4 tojássárgája
só, bors
Ezt besűrítem tűz felett, majd még melegen belekeverek kb. 30 dkg reszelt sajtot (ebből félre teszek egy keveset, hogy jusson a végeire)
Ha kihűlt eldolgozom 15 dkg vajjal.
Van, hogy géppel csinálom a keverést, hogy szép sima krémet kapjak.
Megtöltöm a rolókat, a végeit sajttal borzolom.
Nagyon finooooom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése