2013. január 21., hétfő

Ágnes napi köszöntő

Ágikánknak ezzel a dallal kívánok nagyon boldog névnapot!
A dal szövege olyan gyönyörűséges, tényleg minden szava egy gyöngyszem.
Különösen tetszik a leány szépségének a leírása.
Fogadd szeretettel!



"Hallod-e te szelidecske
leány vagy-e vagy menyecske
nem vagyok én szelídecske
sem leány de sem menyecske
mer én kerti virág vagyok
a harmatért maj meghalok
mer én kerti virág vagyok
a harmatért maj meghalok

ha te virág vagy a kertbe
én meg harmat vagyok benne
este a virágra szállok
reggelig rajta úszkálok
hozd fel isten azt a napot
hogy süsse fel a harmatot
a füvekről a harmatot
a szívemről a bánatot

kinek nincs kedve itt lakni
menjen mennyországba lakni
építsen az égre házat
ott nem éri semmi bánat
építsen az ég szélére
ott nem éri semmiféle
építsen az égre házat
ott nem éri semmi bánat

ha én gólya madár volnék
túl a tengereken szállnék
ott imádkoznám hazámér
hazámban a szép rózsámér
ha én levelet írhatnék
arany pecsét alatt írnék
a szívemet belétenném
hozzád rózsám elküldeném

most akadtam egy csurgóra
a csurgóba egy leányra
kinek annyit ér a szája
színaranyból van a lába
mézből van a nyeldeklője
ezüstből a beszélője
szeme kökény foga gyémánt
az inge aranypaszománt

addig élek amíg élek
amíg bennem zeng a lélek
aj-ra-ra...
zeng a lélek zeng a szó
zeng a szerelem ajtó
aj-ra-ra "

( Kallós Zoltán erdélyi magyar néprajzkutató, népzenegyűjtő)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése