2013. január 13., vasárnap

Darázsfészek

Ma sütöttem az új évben először. Persze izgalmas amerikai foci meccs lesz, a férjem ilyenkor szeret közben eszegetni :-)) Mi csak féderfánknak nevezzük ezt a sütit, Nagymamám után.Utána néztem interneten nem található így ez az elnevezés, féder németül rugót jelent.
Hát lehet a csavarásból adódóan hívták így.
Féderfánk vagy darázsfészek hozzávalói:

- 1 kg liszt
- 2 e.kanál tejpor
- csipet só
- 2 egész tojás
- 2 tojás sárgája
- 5 dkg élesztő
- 0,5 l tej
- 6 e.kanál cukor
- 16 dkg olvasztott vaj +10 dkg a kenéshez
- ízlés szerint darált dió /ebben kb.25 dkg van/ + porcukor

Az élesztőt felfuttatom cukros tejben, és mindent beleteszek a dagasztógépbe - mióta megvan , azóta van nálunk kelt tészta :D
10 percig dagasztom. Pihentetem, míg alaposan meg nem kel.
Kinyújtom, megkenem olvasztott vajjal és megszórom cukros dióval.
Feltekerem, felvagdosom és viszonylag szorosan tepsibe vagy tortaformába rakom.
Nem szeretjük, ha szétterül nagyon, így finom, puha marad.
Ebből az adagból nekem 20 db lett egy tepsiben és 7 db egy tortaformában.
A tetejét még egy kis langyos tejjel megkentem.
Hamar sül, 200 fokon 15-20 perc.
Valójában a kakaós csigát is ugyanezen recept szerint csinálom.

Vanília sodóval az igazi, mi is így ettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése