2019. október 10., csütörtök

Péterfia

Így tűnik el fokozatosan egy régi cívis utcánk.
Az öreg épületek helyét, ronda társasházak veszik át. Mennyivel szebb a kép jobb oldalán felújított Reskontó Étterem
Teljesen elveszti cívis jellegét az utca, a másik oldalt nem is fotóztam, pedig ott még nagyobb a rombolás. Nem értem ezt, hiszen mindenütt a régi belváros megőrzésére törekednek.........
Debrecen egyik legősibb utcája a Péterfia utca, melynek neve sokáig Péterfia Jakab volt. Az utca története a XIII. századra nyúlik vissza, amikor is Debrecen területein hárman – Dózsa mester, Rofoyn bán és Péter – osztozott. Közülük Péter fia is a Péter nevet viselte, akinek a gyermeke Jakab volt. Ő Szentlászlófalvát birtokolta, s ennek a főutcáját nevezték Péterfia Jakab utcájának. A „Jakab”-ot a XVIII. században hagyták el, az egyszerűbb használat érdekében – s jött létre ily módon a ma is használatos „Péterfia” utcanév. Az egykori Tanítóképző Főiskolán emléktábla őrzi az utca történetét.

2 megjegyzés:

  1. A pusztítás remekül megy mindenhol, mindenkinek...mit számít a régi érték, a múlt? Sokaknak semmit. Azzal érvelnek haladni kell a korral. Lehetne ésszel is lépést tartani a fejlődéssel.

    Hallottam már a Reskonto étteremről, de még nem voltunk benne. Kíváncsi vagyok rá, a névnapom együtt van a lànyoméval, oda szeretnénk elmenni majd 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érthetetlen számomra is miért nem tartjuk meg a régi cívis jelleget itt. A Párizsi Udvarnál még volt egy előírás a régi ház hangulatának a megőrzésére, de már a mellette levő épületnél nem követik ezt a tendenciát.
      Mi sem jártunk még a Reskontóban, én is kíváncsi vagyok rá nagyon.... :)

      Törlés