2019. március 22., péntek

Születésnapra


Kívánok szép napot,
mosolyt és csillagot,
a nap minden percében
békés pillanatot,


Nyugalmat, örömet,
sok-sok szeretetet,
születésnapodra
szívednek ünnepet!
Gesztenye torta készült, ibolyával díszítettem

A gesztenyemasszát egy kis rummal ízesítettem, majd négy deci tejszínt egy kis porcukorral felvertem és belekevertem a gesztenyébe. Finom, könnyű krém lett. Megtöltöttem vele a tortát, kívül is bevontam a krémmel.
A csokoládé ganache-t most készítettem először, a recept szerint 7,5 dkg étcsokiból és 0,75 dl tejszínből.  Van még mit gyakorolni, az enyém folyós lett. Először a szélét kell nagyon lassan körbeönteni, majd felül a lappját kitölteni. Találtam egy kis leírást, ami legközelebb segíthet :))
Ganache (gánás)
A tejszínt forraljuk fel. A csokoládét tegyük egy vékony magas falú edénybe. Legjobb a botmixerhez tartozó tálka. A forró tejszínt öntsük a csokoládéra, és hagyjuk 1-2 percig állni, míg megolvad a csokoládé. Ez után merítsük bele a botmixert és kapcsoljuk be. Vigyázzunk, hogy ne emelgessük a botmixert, nehogy levegőt "pumpáljunk" a ganache-ba. Csak addig keverjük, míg sima csomómentes nem lesz. Az elkészült bevonónkat langyos állapotban tudjuk használni. Forró állapotban soha ne öntsük a tortánkra, mert megolvaszthatja azt. Mielőtt használnánk, a langyos állapotában ellenőrizzük, mártsunk bele egy fakanalat és húzzunk bele egy vonalat az ujjunkkal. Ha a kapott csík megmarad, nem folyik össze a bevonó, akkor az állaga megfelelő. Ha nem megfelelő, korrigálhatjuk. Ha nem eléggé folyékony, önthető, akkor keverjünk bele még forralt tejszínt. Ha túl híg, keverjünk bele olvasztott csokoládét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése