2016. december 28., szerda

Karácsony előtti sütögetés

Az idei karácsonyi mézes is finomra sikeredett, receptjét itt találod <<<<<http://nora-bora-nora.blogspot.hu/2015/12/mezes.html
 Végre sikerült beszereznem egy szarvasos kiszúrót is :))
 Valójában ezzel már belopózik a karácsonyi hangulat a házba.
Nagy divatja van mostanában a gasztro-ajándéknak. Én is készítettem csokiszalámit. Jópofa, finom csemege, és tényleg olyan, mint egy szalámi.
A Streetkitchen receptjét használtam, de mivel whisky nem volt itthon, Jägermeisterrel pótoltam. Tettem bele egy csipet kardamomot is. Más forrásokban még azt is olvastam, hogy lehetőleg ne háztartási kekszet, hanem valamilyen vajas kekszet használjunk hozzá. Én fele-fele arányban használtam a kétféle kekszet.
Hozzávalók
- 35 dkg keksz
- 25 dkg csokoládé
- 20 dkg vaj
- 15 dkg cukor
- 15 dkg vegyes aszalt gyümölcs (pl. füge, datolya, aszalt szilva, kandírozott narancs)
- 25 dkg olajos mag vegyesen (pl. mandula, pisztácia, dió)
- 0,5 dl whiskey
- csipet só
- 1 tk fahéj
- 1 tk szegfűbors
- porcukor a beleforgatáshoz

Ebből a mennyiségből nekem öt kis rudacska lett. Celofánba csomagoltam. A lenti linken megnézheted, hogyan készül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése