2016. április 4., hétfő

Répatorta

Fiacskám egyik kedvence. Húsvétra terveztem, de nem volt már hozzá energiám. Így a hétvégén megsütöttem.
A krémje tejszínes-mascarponés. Most a szarvasi mascarponét vettem meg, klasszissal jobb volt, mint társai. A Penny-s tejszín is jól vizsgázott.
Nem tudok szép egyenletes felületet csinálni, így kicsit cirkalmaztam, bár felesleges volt, mert turbóztam marcipán masszából kivágott figurákkal, és megszórtam pirított, durvára őrölt mandulával.
 Legközelebb kisebb tortaformában készítem, hogy magasabb legyen.
 Isteni finom lett, a tésztája különleges, a krémje meg fönséges... :))
Répatorta recept

- 4 tojás
- 4 ek narancs leve
- 40 dkg cukor
- 1 dl olíva olaj
- 1 tk vanília kivonat

Ezeket habbá vertem, majd az alábbi száraz hozzávalókat is összekevertem.

- 22 dkg liszt, fele rétesliszt
- 1 tk fahéj
- 1/2 tk gyömbér
- 1/4 tk szerecsendió
- 2 tk sütőpor
- 1 tk szódabikarbóna

 A két elegyet óvatosan összedolgoztam. Hozzáadtam még:

- 3 csésze reszelt sárgarépát
- 10 dkg durvára őrölt diót, mandulát vegyesen
- egy kis mazsolát

Kivajazott, lisztezett tortaformába öntöttem. 180 fokon kb. 50 percig sütöttem.

A krém hozzávalói:
- 400 gr tejszín felverve
- 500 gr mascarpone
- porcukor ízlés szerint
- narancs leve, citrom leve

Díszítés marcipánnal, pirított mandulával

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése