2015. november 15., vasárnap

Pisztrángosnál

Másfél napom volt Lillafüreden, az első napot egyedül barangoltam végig. Másnap már  az osztálytalálkozó után, csatlakozott hozzám a férjem. Gyorsan végigszaladtunk a Függőkerten, megmutogattam neki, amit én már felfedeztem. Ő ezen a környéken nőtt fel, de a felújítás után nem járt még itt.
Pisztrángos, már régi vágyam volt, saját halsütödéje miatt. :))
Itt találkoztam megint Vásárhelyi István, természetkutató, zoológus nevével, akinek a sírját láttam a felsőhámori temetőben, Herman Ottó nyughelye mellett.
A pisztrángtelep a Garadna völgyben ilyen szép környezetben van.
Szondi Sándor - Lutra szobra
Vásárhelyi Istvánnak és Fekete István írónak állít emléket, aki a Lutra című művében, az öreg haltudóst, Uzsárdi Pétert, a pisztrángtelep vezetőjét, Vásárhelyi Istvánról mintázta.
Nagyon tetszett, hogy mielőtt leültünk volna pisztrángot enni, körülnézhettünk. 1932-ben építették a halkeltetőt, majd utána a Garadna patak mellett a tenyésztő tavakat. Természetes körülmények között tenyésztik itt a pisztrángot. Mára a termelés vízhozamtól függően eléri a 30-36 tonnát, és 0,5-1 millió ikrát keltetnek évente.
Ha nem tudsz eleget a pisztrángokról, akkor itt lehet tanulmányozni.
Ilyen jópofa csónakban ülve is lehet falatozni a frissensült pisztrángot az Erdei Halsütödében, melyet 1991-ben nyitottak meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése