2014. február 14., péntek

Valentin nap

Az egyik kedvenc képem. 
Szerintem remekül illik a mai naphoz.
V-DAY
Nem Valentin nap, hanem a győzelem napja. :))
Viszont egy csodálatos csók jelenet....
 <3
Sokáig azt gondoltam, hogy egy film részlet, még látni véltem magamban, mint valamelyik film jelenetét.
Kiderült, hogy ez a XX. század leghíresebb sajtófotója, Alfred Eisenstaedt képe, a II. Világháborút ünneplő New Yorkban a Times Square-en készült, 1945. augusztus 14-én, a japánok feletti győzelem napján.
A kép a Life magazinban jelent meg.
Később egyike lett a háború végét jelképező ikonikus felvételeknek, a csókjelenetet azóta is utánozzák a turisták a Times Square-en.
A legendássá váló csókot azóta szoborba öntötték a floridai Sarasotában és természetesen a Times Square-en is.
Az 1995-ben elhunyt fotó művész a kép keletkezéséről azt mondta,- "Láttam egy rohanó tengerészt, aki az útjába eső összes nőt megcsókolta: nagymamát, vékonyat, teltebbet, nem számított, kit. Ezután észrevettem az ápolónőt, a hatalmas tömeg közepén. Szemmel tartottam, és ahogy reméltem, a tengerész odament hozzá, elkapta és átkarolva hátradöntötte, hogy megcsókolja.....Persze, ha a lány nem lett volna ápolónő, ha sötét ruhát viselt volna, nem csináltam volna meg a képet" - tette hozzá.
A felvételen, a pár körül, nevető matrózok és ámuló járókelők állnak.
Sokan adták ki magukat a halhatatlanná tett pár egyik vagy másik tagjának is, és csak évtizedekkel később, az 1970-es évek végén fedte fel Edith Shain, hogy valójában ő a felvétel egyik főszereplője. Állítását a fotóriporter is megerősítette, miután személyesen találkoztak. A tengerész igazi kilétét viszont máig homály fedi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése