2014. január 23., csütörtök

Pogácsa

Végre meg tudom sütni kedvenc sós süteményemet az új sütőben.
A régiben eszméletlen száraz, rossz pogácsákat tudtam csinálni.
Igazán itt volt az ideje, hogy kipróbáljam, már annyira vágytam egy finom
" bogácsára" (így hívtam gyerekkoromban).
Kisebbik fiam szintén nagy rajongója, így örömmel vette elhatározásomat.
A receptet Limara blogján olvastam, természetesen dupla adaggal sütöttem, egy kicsit a saját kamránkra szabva :-))

Sajtos pogácsa:
- 90 dkg liszt
- 35 dkg vaj vagy margarin, 
mivel nekem nem volt ennyi, pár kanál kacsazsír is került bele (Nagymamám mindig mondta, hogy igazán az a puha pogácsa, amiben legalább egy kanál zsír is van)
- 1 púpos evőkanál só 
- 2 tojás (az egyik fehérjével a tetejét kentem)
- 35 dkg reszelt sajt + 5 dkg a tetejére
- pár evőkanál tejföl, amennyit felvesz, hogy rugalmas tésztát kapjunk
- 1 dl tej
- 5 dkg élesztő
- kis kanál cukor

Az élesztőt langyos cukros tejben felfuttattam. A lisztet elmorzsoltam a margarinnal és hozzágyúrtam a többi hozzávalót. 2 órát kelesztettem ( lehet egy egész éjszakát is). Kinyújtottam, kiszaggattam. Majd újabb 1 órás pihenő után megkentem a tojásfehérjével és megszórtam sajttal, másik részét köménymaggal.
200 fokon 20 percig sütöttem.
Olyan krumplis pogácsa jellege lett.
Ezt egymástól függetlenül állapítottuk meg a fiammal és Anyával.
Másnap is még finom puha volt.
Jó kis recept, megtartom!... Hozzá egy bögre tej!..... :-))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése