2014. január 31., péntek

Fahéjas süti

Megint Limarától választottam egy finomságot.
Remélem a fiúknak is ízleni fog....!
Kicsit a kürtős kalácsra hasonlít szerintem.


Cukros-fahéjas rúd

- 90 dkg szitált liszt
- 1,5 tk. só
- 4 ek. cukor
- 1 tojás
- 3 tojássárgája
- 4 dl langyos tej
- 9 dkg puha margarin
- 5 dkg élesztő

Élesztőt felfuttatjuk egy kis cukros, langyos tejben.
Én dagasztógépbe beletettem mindent és pár percig dagasztottam.
45 percig pihentettem.
Lisztezett deszkára borítottam, és 18 részre vágtam.
Nekem egyformára sosem sikerül..... :-))
Kinyújtottam kis téglalapokká, egyharmadát derelyemetszővel becsíkoztam, ráraktam a vanília krémet és feltekertem.

Vanília krém:
1 cs. vanília puding
1 vanília cukor
3 ek. cukor
3 dl tejjel tűzön besűríteni
Ha kihűlt 5 dkg vajjal felhabosítani

Margarinnal kikent tepsire rakosgattam.
Újabb 45 percig pihentettem.
170 fokos sütőben 15 percig sütöttem.
Még forrón olvasztott vajjal megkentem
és 4 ek. cukor 1/2 ek. fahéj keverékével megszórtam.
Rácsra raktam.
Mi a kelt tésztákat melegen szeretjük igazán, így ha kihűlt is, evés előtt pár másodpercre a mikróban langyossá varázsolható. Benne az olvadozó vanília krém.......hm......
Köszönet a receptért Limarának.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése