2014. január 19., vasárnap

Csöröge

Hát, talán egyszer, réges-régen sütöttem már.
Mivel NFL főcsoport döntők lesznek ma, férjemnek még a múltkorában megígértem, hogy sütök valamit, hogy az éjszakába nyúló meccs nézés közben legyen mit csipegetni.
Mivel gyermekkori emlékek fűzik a csörögéhez, (engem is) hát a múltkori fánk kapcsán, erre esett a választás.
Bár ahogy mondtam neki a 8 tojássárgáját, egyből megjegyezte, hogy egy koleszterin bomba......az, de finom!
Előkerült az ősrégi derelyemetsző, sajnos van vele valami gond, mert nyiklik-nyaklik, 
és elég nehéz vele dolgozni, de jó érzés, hogy Nagymamámé volt.
 Tálalva forró baracklekvárral
 Kipróbálva juhar-sziruppal........ isteni!

Csöröge recept:

- 1/2 kg liszt
- 8 tojássárgája
- 10 dkg vaj
- 4 dkg élesztő, langyos tejben felfuttatva
- 2 kanál tejföl
- csipet só
- 10 dkg cukor

Összegyúrtam, fél órát pihentettem, majd 3 mm vastagságúra nyújtottam. 
Derelyemetszővel téglalapokat vágtam, melyek közepébe még egy bemetszést készítettem, hogy áthúzzam az egyik sarkát, forró olajban gyorsan kisütöttem.

Vaníliás porcukor, forró baracklekvár illik hozzá. Javaslom a juhar-szirupot is, egészen különleges vele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése