2013. június 28., péntek

Pite, pite, pite


Nálunk ez az első, második és harmadik helyezett.
Szerintem életem során ezt sütöttem a legtöbbször. Már egy időben annyira untam, hogy én nem is ettem belőle.
Most fele meggyes-fele almás változatban készült.
Finomságos illatos nyári almám van. Igaz, most aprócska. Évjárat függő, hogy milyen rajta a termés. Magától potyog a fáról, annyira bő termő. Készül belőle leves és pite.
Ennek a nyári almából készült pitének az íze, teljesen visszaidézi számomra Nagymamám pitéjét.
Szüleim régi barátjától tanultam a receptet, még ifjú koromban.

Almás (meggyes) pite recept

- 3/4 kg liszt
- 20 dkg porcukor
- sütőpor
- 2 tojás (egy fehérjét a tetejére kenek)
- 250 g margarin
- kb. 2 evőkanál  tejfel
A hozzávalókat összegyúrom. Két lapot nyújtok belőle.

Töltelék:
Nyári almát vékony szeletekre vágom, összekeverem egy kis cukorral és fahéjjal, szűrőben egy kicsit lecsepegtetem.
Ha téli almából készítem, akkor lereszelem és megpárolom.
A meggyet szintén cukorral keverem és lecsepegtetem.
A meggy alá darált diót teszek, míg az almához morzsát használok.
Tetejét megkenem  tojásfehérjével, megszurkálom villával és darabolt diót hintek rá.
200 fokon sütöm, amíg  pirosas lesz a teteje.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése