A kertben látható rozsdás felületek meghökkentőek, modern
építészeti technológia alkalmazásával, úgynevezett Corten acél
felhasználásával készültek. Ez a különleges patinájú anyag a felületén
ugyan valóban rozsdásodik, de az oxidációja a mélyrétegeknél megáll. A
Várkert Bazár rekonstrukciójának egyik alappillére volt, hogy az
építészeti örökség vizuálisan jól megkülönböztethető legyen az újonnan
megálmodott, a 21. század legmodernebb építészeti vívmányaitól.
Remek kilátás minden irányban
Lépcsőpavilon
Kratzmann Ede által készített ólomüveg erkélyajtók
Az üvegtető mintázata tükörképe a padló mintázatának
Neoreneszánsz kert, a vadszőlő szépen befutotta az oszlopokat
Mennyezeti freskók
Kilátás szobrokkal
Egyik legjobb látószög
Gloriette a négy évszak szoborral
Az egykori gépház funkciót kapott azóta, csodás étterem lett
Minden szögből nézve egy remekmű
Csodás rózsák
Triton-kút
Triton a görög mitológiában Poszeidon tengeristen fia, derékig ember,
derékon alul kétágú halfarkas lény, akinek a lányai sellők voltak. Az
itt látható szoborkompozíció valószínűleg az 1831-ben megjelent, jól
ismert Andersen mesére, a Kis Hableány történetére vezethető vissza:
Triton számon kéri Ámort, a szerelem istenét, amiért legkisebb sellő
lánya egy emberbe szeretett bele. A lány hiába vállalta még a szenvedést
is szerelméért, végül mégis meg kellett halnia.
Kovácsoltvas kapu, a gloriette előtt
Than Mór freskók a fülke pavilonokban megsemmisültek. A helyükre készült Zsolnay pirogránit lemezekre felvitt másolatokat
azonban az 1958-as felújítás során nem tartották értékesnek, ezért
leszedték őket. A lemezeket
1997-ben az egyik szellőzőnyílás alatt megtalálták és megőrizték, így
ezek segítségével, valamint az eredeti rajzok alapján sikerült
rekonstruálni a Than Mór által megálmodott allegorikus falképeket.A majolika kazetták eredeti darabjai a pécsi Zsolnay kerámiagyárban készültek