2018. február 7., szerda

Fura szerelem

Megnéztük a Testről és lélekről című, Oscar jelölt filmet a barátnőmmel a moziban.
Enyedi Ildikó filmje 2017-ben Arany Medve díjat kapott a Berlini Nemzetközi Filmfesztiválon. A főszereplők teljesen ismeretlenek voltak számomra, Borbély Alexandrának ez volt az első film főszerepe, Morcsányi Géza pedig nem is színész, hanem a Magvető igazgatója, fordító és dramaturg. Valójában a rendezőnővel együtt tanítanak a Színház és Filmművészeti Főiskolán, innen az ismeretség.
Megdöbbentő volt számunkra a helyszín - egy vágóhíd, a vér látványa  és az állatok leölése premier plánban. Néha eltakartuk a szemünket, annyira sokkoló volt. Valójában két zárkózott, különös ember közeledése, szerelme egymás iránt, akik ugyanazt álmodják, mindketten szarvasok egy meseszép erdei környezetben. A véres vágóhídi jelenetek után ezek a csodálatos erdei jelenetek egyenesen üdítően hatnak, kifejező ellentét.....
Pár dolog rejtély maradt számomra, amit nem nagyon értettem, mint általában a művész filmeknél. Így utána olvasgattam. Egyenesen megdöbbentem azon, hogy a főhősnő véres nagy jelenetét egyesek hatalmas poénnak vették. Na, én nem így fogtam fel.
Örülök, hogy láthattam ezt a filmet és drukkolok, hogy nyerjen az Oscaron!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése