2016. május 14., szombat

Rózsára hangolva

Raffaello torta, péntek 13-án sütve.
Babona ide vagy oda, nekem semmi nem sikerült úgy ahogy szerettem volna, de végül elégedett voltam vele. Nem csak én, hanem a kritikus fiam szerint is, életem egyik legjobb tortája lett :))
 Raffaello-torta recept

- 6 tojásból piskóta.
Újabban egyben verem a fehérjét és sárgáját, egy kicsit tovább kell nyüstölni.  Majd hozzáadom a 6 kanál cukrot, 6 kanál lisztet (ebből 1 kanál rétesliszt), kevés sütőport. Kivajazott, lisztezett tortaformában öntöm. Kb. 45 percig, 180 fokon sütöm. Tűpróba.....

Krém:
- 5 dl tej
- 10 dkg kókuszreszelék
- 2 csomag vanília pudingpor
- 1 csomag vanília cukor
- 6 kanál cukor
- 2 tojás sárgája
- 4 dl tejszín

2 dl tejet a kókuszreszelékkel elkezdem főzni, majd hozzáadom az előzőleg kikevert 3 dl tejet, cukrokat, tojássárgáját, vanília pudingport. Sűrűsödésig főzöm, kevergetem. Hagyom kihűlni. Na itt rontottam el, alaposan hűljön ki a krém és csak ezután adjuk hozzá a felvert tejszínt, ízlés szerint még cukrozhatjuk. (A krém elég folyós lett, gyorsan betettem a hűtőbe a megkent tortát, másnap jól tudtam igazítani.)

Száraz serpenyőben pirított mandulaforgácsokkal, kókuszreszelékkel és Raffaello golyókkal díszítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése