2015. április 14., kedd

Sajttorta

Végre-végre, második próbálkozásra sikerült a sajttortám. Többféle receptet megnéztem és ezekből alakítottam ki a saját verziómat. Húsvétra készült. Gránátalma sziruppal tálaltam.
New Yorki sajttorta recept
- 1  csomag keksz ledarálva, általában a Zabfalatokat ajánlják, én most sima Győri édest és háztartási kekszet használtam vegyesen. Szerintem nem árt, ha egy kicsit vastagabb a keksz réteg.
- 100 g olvasztott vaj
A ledarált kekszet összekeverem az olvasztott vajjal. 23 cm-es tortaforma alját sütőpapírral kibéleltem. Belelapogattam a kekszet. 10 percig sütöttem 160 fokon.
- 1 kg krémsajt (Lidlben vettem) Az igazi a Philadelphiai lenne, de elég húzós az ára.
- 1 csésze cukor
- 1 citrom reszelt héja,
- 1 ek. citromlé
- 1 ek. vanília szirup
- 3 tojás egyenként adagolva.
A hozzávalókat összekevertem, óvatosan, hogy minél kevesebb levegő legyen benne. Ráöntöttem a kekszre. A formát körbevettem alufóliával duplán, hogy víz ne menjen bele. Tepsibe vizet töltöttem, ebbe helyeztem a tortát a sütőbe, 45-50 percre.
A tetejét bevontam cukros tejföllel és 10 percig újból sütőbe tettem.
Fontos, hogy lassan hűljön ki. Szélét vékony pengéjű késsel körbevágtam. Hűtőbe tettem egy éjszakára.
Különféle gyümölccsel, sziruppal, öntetekkel lehet tálalni.
Finom volt. Biztos, hogy fogom még sütni.... :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése