2015. január 4., vasárnap

Hű...hó!

Reggelre leesett végre nálunk is az első hó.
 Felszakadozó hófellegek, kikandikáló napocska délután
Kénytelen voltam valamit kiötleni a ledarált sült pulyka maradékából. Készítettem belőle egy kis pástétomot, fűszerekkel, tejföllel. Már régen izgatta fantáziám a pirog, most belevágtam. Mivel azt írták róla, hogy kifejezetten alkalmas mindenféle kimaradt étel felhasználására.
Limara receptjét választottam, csak éppen nem olajban sütöttem, hanem tepsiben.

Pirog recept

- 50 dkg liszt
- 1,5 tk. só
- 1 tojás sárgája
- 1 dl tej
- 2 dl víz
- 2 dkg élesztő
- 5 dkg olvasztott vaj

Az élesztőt felfuttattam cukrozott tejben. A hozzávalókat gépben bedagasztottam. 40 percig pihentettem, kinyújtottam és négyzeteket vágtam belőle. Majd a tölteléket beletéve, két oldalát felhajtva feltekertem, mint a buktát. Tepsire rendeztem és kb. 25 percig sütöttem, 180 fokon.
Csináltam hozzá, kétféle szószt, csípős-csilist, és fokhagymásat.
Finom lett, majd kipróbálom olajban sütve, káposztás töltelékkel! :))
Jöhet haza a kisfiam, remélem ízleni fog neki......?
A maradék tészta dióval, lekvárral, habbal felturbózva.....és a dróthajú angyalka :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése