2015. május 14., csütörtök

Mesebeli hely 1

Bory-várban jártunk Székesfehérváron. Imádtam ezt a helyet. Csodás tavaszi nap volt. Kattogtattam a fotómasinámat és gyönyörködtem. Alig bírtam tőle elszakadni. Csak mentem körbe-körbe, kint és bent, termekben, teraszokon, kertben, felmásztam a tornyokba, álmélkodtam. Közben csodáltam a hitvesi szerelem megnyilvánulásait. A gyönyörű feleség, úton-útfélen felbukkanó képmását, szobor vagy festmény alakban. Milyen jó lehet ilyen nagyon szeretve lenni........ 
 
Itt a kövek tényleg beszélnek
30 méter magas vár. Hét torony, harminc kisebb-nagyobb helyiség, köztük három műterem, mindenütt szobrok, képek, régiségek, műtárgyak. Csodálatos kert, park. A vár 1974-től látogatható.
Bory Jenő 1912-ben vásárolt egy kis présházat a Székesfehérvár mellett található Mária-völgyben. Kezdetben a nyári szünetet töltötték itt a családjával. Később, 1923-ban kezdett neki a vár építésének tervek nélkül. 40 nyáron keresztül építette (tanár ember lévén). Az építmény a helyszínen nyerte el végleges formáját, maga építette a falakat, csak néhány munkás segített neki. A vár minden szegletéből sugárzik a hitvesi szerelem, a családszeretet, hazaszeretet, és a hit. A történelmi nagyjaink, művészeink szobrai között bolyongva csodáltuk ezt a géniuszt, aki ennyi szépséggel örvendeztetett meg bennünket.
A vár egyben kiállítóhely is, ahol saját alkotásai mellett, imádott festőművész felesége, Komócsin Ilona festményei és kortárs művészek képei, szobrai is láthatóak.
Elefánt udvar
A vár a Guinness-rekordok könyvében is szerepel, mint a világ legnagyobb építménye, amit egy ember egymaga, saját két kezével felépített.
Folyt.köv...mert ezt a sok szépséget nem lehet egy szuszra bemutatni :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése