Végre eljutottam a Nemzeti Színházba
Sajnos nem a nagyszínpadra, csak a Gobbi Hilda Színpadra, de ez is nagy élmény volt, szinte testközelben voltunk a színészekkel. A lakásszínházas élményhez volt fogható. A színészek minden rezdülése érzékelhető volt. Házasság Palermóban című darabot néztük meg. Carlo Goldoni, A régiséggyűjtő családja című műve alapján.
Még szinte le sem értünk a lépcsőn, amikor a színészek már ott voltak közöttünk, mintha egy esküvő másnapjára érkeztünk volna a Terrazzani házba, ahol szívélyesen invitáltak be bennünket, mint a násznépet. Egyikőnk, másikunkkal még egy-egy tárgyat is bevitettek. Miután a színpad körött elfoglaltuk helyünket, úgy éreztük magunkat, mintha a családdal együtt lettünk volna a szalonban.
Ízelítő a darabból a Nemzeti Színház képeivel https://nemzetiszinhaz.hu/eloadas/hazassag-palermoban/kapcsolodo-tartalmak
A komikus helyzet csak
kiindulópont, a vígjáték igazi forrása: a jellem. Annyira tökéletes volt a jellemábrázolás és annyira helytálló mind a mai napig (pedig a darab az 1700-as években íródott).
Új asszony érkezett az előkelő, ámde szegény Terrazzani házhoz. Vele együtt beköszöntött a jólét. A lány apja, a gazdag Pantalone 20 ezer aranyat adott hozományul. De a pénzt pillanatok alatt elnyeli az após régiséggyűjtő szenvedélye, és az anyós ékszerek és ruhák utáni vágya. A lánynak, és jámbor, szerelmetes férjének semmi nem jut. Elindul a háború, három nő között zajlik a főkonfliktus.(anya, meny, szobalány) Anzelmo, az após az antikvitásba menekül, az egyiptomi halotti kultusz műtárgyait gyűjti menye apadó vagyonából. ( Édesapámat véltem felismerni benne, meghökkentő volt....) A fiatal férj pedig bekerül anyja és felesége közé ütközőnek. A férfiakat felőrli a női harc, egyedül Brighella, a szélhámos virul benne – egy orgazda élelmessége és a szicíliai gavallér keveredik kétes figurájában.
A színészek között régi nagy nevek és fiatal tehetségek, Bánsági Ildikó, Blaskó Péter, Bodrogi Gyula, Tompos Kátya, Györgyi Anna, Bakos-Kiss Gábor, a teljesség igénye nélkül.
Ráadásul ezt a darabot nálunk most mutatták be először kőszínházban.
Élveztem minden percét a darabnak, a színházi alakításnak és boldogsággal töltött el, hogy végre ebben a csodálatos épületben lehettem.
Új asszony érkezett az előkelő, ámde szegény Terrazzani házhoz. Vele együtt beköszöntött a jólét. A lány apja, a gazdag Pantalone 20 ezer aranyat adott hozományul. De a pénzt pillanatok alatt elnyeli az após régiséggyűjtő szenvedélye, és az anyós ékszerek és ruhák utáni vágya. A lánynak, és jámbor, szerelmetes férjének semmi nem jut. Elindul a háború, három nő között zajlik a főkonfliktus.(anya, meny, szobalány) Anzelmo, az após az antikvitásba menekül, az egyiptomi halotti kultusz műtárgyait gyűjti menye apadó vagyonából. ( Édesapámat véltem felismerni benne, meghökkentő volt....) A fiatal férj pedig bekerül anyja és felesége közé ütközőnek. A férfiakat felőrli a női harc, egyedül Brighella, a szélhámos virul benne – egy orgazda élelmessége és a szicíliai gavallér keveredik kétes figurájában.
A színészek között régi nagy nevek és fiatal tehetségek, Bánsági Ildikó, Blaskó Péter, Bodrogi Gyula, Tompos Kátya, Györgyi Anna, Bakos-Kiss Gábor, a teljesség igénye nélkül.
Ráadásul ezt a darabot nálunk most mutatták be először kőszínházban.
Élveztem minden percét a darabnak, a színházi alakításnak és boldogsággal töltött el, hogy végre ebben a csodálatos épületben lehettem.