2017. március 27., hétfő

Almatorta

Már régen akartam olyan almás sütit készíteni, aminek a teteje almagerezdekkel van kirakva. Rá is bukkantam, norvég almatorta néven.
Norvég almatorta
- 2 tojás
- 1 bögre cukor
- 10 dkg olvasztott vaj
- 1 cs. vaníliás cukor
- 2 evőkanál olaj
- 2 bögre liszt, ebből fél bögrényi rétes liszt
- 2 teáskanál sütőpor
- 1 csipet só
- 2-3 alma
- fahéjas cukor
A tojásokat felvertem a cukorral, majd a többi hozzávalót is belekevertem, nekem kellett hozzá egy kis tej is, hogy lazább legyen a tésztája. Kivajazott, kapcsos tortaformába öntöttem, körkörösen kiraktam hámozott alma cikkekkel. Megszórtam fahéjas cukorral. 180 fokon, 35 percig sütöttem.
Gyors, egyszerű, finom, nem kell hozzá semmi különleges hozzávaló, ami ne lenne otthon. A karamellizálódott fahéjas cukor pedig isteni a tetején.
Biztos, hogy fogom még sütni! Talán nagyobb tortaformában, hogy keskenyebb legyen a tészta és több az alma! :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése