2024. július 11., csütörtök

Gáton

Tegnap egy eddig számomra ismeretlen részét fedeztem fel Budapestnek, a BudaPartot. Itt egy új városrész alakul, a sok régi, csúnya épület eltűnik és gombamód nőnek a földből az újak. A Duna part és a Kopaszi-gát zöldje megtöri a felhőkarcolók együttesét
 MOL Campus
Most a 120 méter magas kilátóteraszára a SkyDeck-re nem mentem fel. Már régóta tervezzük a párommal, hogy Budapest lenyűgöző panorámáját fentről együtt megcsodáljuk, de most nem volt velem....
 
A Kopaszi-gát 900 méter hosszan nyúlik a Dunába, népszerű pihenőhely sok kis étteremmel. 
Az emberek piknikeztek, fürödtek a Lágymányosi-öbölben, bringáztak, kocogtak, kajakoztak, sétálgattak. 
Igazán kellemesen éreztem magam a nagy hőség ellenére
Nemzeti Atlétikai Központ, Csepel-sziget északi részén
A gát Duna felőli oldalán dús növényzet alakult ki – az itteni területet a fákkal, a növényekkel, az élővilággal együtt természetvédelmi területté nyilvánították


2024. július 4., csütörtök

100 év remekművei

A MODEM legfelső szintjére nagyon megérte felmászni.
100 év természet, tájképek és csendéletek az MBH bank gyűjteményéből kiállításért. Itt már el lehet időzni egy-egy festmény előtt. 
Egy szelete a gyönyörű válogatásnak
Markó Ferenc - Vizet merítő lány (1858)
Székely Bertalan - Csónakázó szerelmesek (1878)
Ziffer Sándor - Csendélet gipszfejjel és macskával
Csók István - virágkompozíciói
Perlott Csaba Vilmos - Párizsi utcakép
Márffy Ödön - Napraforgók vázában (1929)
Medgyes László - Csendélet gitárral (1922)
Patkó Károly - Subiaco (1930)
Kontuly Béla - Budapest látképe (1937)
Kernstok Károly - Parkrészlet (1930-as évek)

2024. június 28., péntek

Monokróm

Még mindig a Múzeumok Éjszakája kapcsán. 
A MODEM, Szín képe, a kép misztériuma kiállítás már kevésbé kötötte le a figyelmemet, az Antal-Lusztig-gyűjtemény monokróm alkotásait láthattam itt. A legjelentősebb hazai magángyűjtemények közé tartozik, láttam már több csodálatra méltó kiállítást gyűjteményükből, de ez már túl magas szint számomra.
Be kell valljam, nem értem a monokróm festészetet. Persze tetszenek a színek, sokszor a festék struktúrája is, modern otthonokba el is tudom képzelni ezeket a képeket.
Valahogy úgy érzem, ez nem művészet, mert egy vásznat én is képes lennék pl. pirosra vagy feketére befesteni....Ennek pl. az a címe, hogy Stációk....
Éppen Debreczeny Csaba színművész tárlatvezetése zajlott. Vajon mit lehet beszélni egy-egy monokróm képről, már sajnálom, hogy nem hallgattam bele, hátha megvilágosodtam volna....
Giuseppe Amadio: Cím nélkül

Ez is művészet, az a baj, hogy nem értem.....