2014. január 16., csütörtök

Porcukor-felhőben

Ha már farsang, akkor fánk, porcukor-felhőben, málna-habbal és baracklekvárral.
Most kivételesen én alkottam, és nem az Édesanyám.
A receptet jónak találom, bekerül a kis könyvembe, bár még egyeztetek Anyával, miben tér el a családi, Nagymamaféle receptünktől...?
Hagyomány szerint vízkeresztkor mentek a fiúk háztűznézőbe, ekkor a lányok fánkkal várták őket, innen a szalagos jelző, ami utal a gyűrűre...., nos ezért tettem én is párosával ezeket a fánkokat. Bár ide háztűznézőbe már nem jön senki...... :-))
 Fánk recept:

- 1 kg liszt (nálunk ez alap mennyiség...sok a férfi)
- 6 dl. langyos tej
- 5 dkg élesztő
- 5 evőkanál cukor
- 2 mk. kanál só
- 10 dkg olvasztott vaj
- 2 evőkanál tejföl
- 2 tojás
- 2 tojás sárgája
- kupica rum 
(Már megint nem volt itthon Bacardi, miért fogy el ilyen hamar??......konyakkal helyettesítettem, nem rontotta el)
Az élesztőt cukros tejben felfuttattam. 
A kis dolgos robotgépembe mindent beleraktam, 10 percig dagasztottam. 
1 óra pihenő (Rám is rám fért, mert még mindig vacakolok az állítólagos "nem is influenza ez" betegséggel.)
Kiszaggattam, 20 perc pihenő, milyen jó...már megint ledőlhettem.
Sütés bő, forró olajban, hogy könnyedén elférjenek.
Jöhet a porcukor - felhő, az Édesapámtól kapott antik cukor-szóróból, biztos nekem is volt ilyen alakú baba-csörgőm, mert imádom rázni..... :-))

2 megjegyzés:

  1. Örülök,hogy ezek szerint jobban vagy!?
    Mégha közben jól esett a kis ledőlés is! Csodálatosan néznek ki,bele szerettem volna harapni! Nem tudtam ezt a szalagos mondást. Nagyon aranyos. Gyógyulgass! P. Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, ami késik nem múlik, rátaláltam a megjegyzésedre, amire nem válaszoltam.... Puszillak én is.

      Törlés